Monday, February 23, 2009

DIY - lustra de sufragerie si dormitor

Dupa ce ne-am ales noi lapile si lustrele pentru apartament, din Ikea, evident :), ne-am dat seama dupa ce am ajuns acasa (evident....) ca nu sunt bune. Mai exact, in sufragerie si dormitor noi avem trase 3 fire, pentru doua faze si un nul, cu alte cuvinte pentru doua butoane (faza mica, faza mare :D )

Cum cele cumparate de noi aveau doar doua fire si un singur fasung, a trebuit sa confectionez eu dospozitivul de iluminat (dupa o idee foarte buna a electricianului, pe care apoi am mai adaptat-o eu un pic, pentru ca n-am gasit ce mi-a zis el sa iau).

Deci, scopul este sa realizaez un dispozitiv care sa prinda doua becuri, de tavan. Simplu, nu?

Am cumparat de la Obi patru dulii de max 60Watt, 2,5ml de cablu 3x1 (adica 3 fire de 1mm grosime) niste tablite de fier pe post de despartitoare si am mai "cumparat"(!) si niste plastice de conectare a firelor, cele negre din pozele de mai jos:


Se iau doua oua si se bat. Doar ca nu erau oua ci cabluri, si nu se bat, ci se dezizoleaza:


Se introduc firele pana in panzele albe, in dulii.:


Se repeta la foc incins pana se obtin toate cele patru dulii cu firele respective:


Se dau gauri cu bormasina proasta, cu o mandrina proasta, cu un burghiu prost si tocit. Intre timp se mutileaza un scaun de bucatarie, dar n-are a face, pentru ca oricum era o pernuta peste el:

Aveti grija sa nu va scape tija de metal din cleste in timp ce se gaureste cu bormasina. Altfel riscati sa va taiati un deget, sau in cazul meu, o parte din piele. Zona alba e de fapt si mai alba, acela fiind stratul adipos. Oximed si trece :)


Dupa ce s-a lasat sangele purcedem la conectarea firelor:


Asa arata produsul finit. In mijloc sunt cele doua fire comune (adica nulul, sau faza comuna, nu stiu exact) iar pe exterior sunt cele diferite. Sper sa treaca de aprobarea electricianului.


Ta daaaa!

1 comment:

IEFTINE said...
This comment has been removed by a blog administrator.