Monday, February 16, 2009

Nordicii de la IKEA vs manelistii de la Kika

Caviar Ikea vs Shaorma Kika
Ferrari Ikea vs Tata Motors Kika



Da, cred ca din titlu reies multe lucruri, dar as vrea sa dezvolt un pic, sa arat ca si manelele au partea lor buna.

Am mers duminica sa vedem ce gasim la Kika, mai exact ne interesau mobilierul de dormitor, sufragerie, baie si bucatarie, adica tot :)

Prima impresie: mult mai multi manelisti decat in Ikea. Magazinul este aranjat haotic, cel putin la intrare, unde te cam lovesti de lumea incurcata, dar apoi incepi si prinzi ritmul magazinului, si nu te mai deranjeaza.

O parte buna a magazinului Kika este ca au o gama mult mai variata de produse. Daca la Ikea gasesti 5 canapele si 8 paturi, la Kika gasesti 50 de canapele si 80 de paturi. Totusi, nu este chiar atat de simplu, deoarece daca la Ikea acele 5 canapele si 8 paturi sunt gandite de designeri adevarati si toate au farmecul lor, in functie de stilul de viata, la Kika 90% din produse sunt pentru manelisti si oameni total straini de bunul gust. Si aici vorbim de paturi in forma de inima, de balena esuata pe-o parte (din piele evident), de filme SF cu oameni pitici dar si pentru melomani cu doua radiouri incorporate in tablia patului, pe mijloc, cate unul pentru fiecare (evident culoarea argintiu, din plasticul acela din care se faceau robotii de jucarie intorsi cu cheia de pe vremea lui "Ceaucesco").

La Ikea gasim angajati inteligenti si binevoitori. Si mai ales frumosi. Nu glumesc, dar cat am stat o data la masa au trecut 6 angajati de la Ikea toti blonzi, cu ochi albastri (fete si baieti, dar nu ma intelegeti gresit, si erau romani, ca i-am auzit vorbind).

La Kaka Shaormistu' gasim oameni urati, plin de cosuri si bube, smecherasi de cartier si soareci de biblioteca. Am fost rau? Am discriminat? Da, poate ca da. Dar toate astea contribuie la imaginea magazinului si la experienta traita de cumparator, lucru care conteaza cel mai mult, pentru ca asta duce automat catre vanzari mai mari.

As putea sa continui, dar lipsit de probe (poze) ma simt vulnerabil :D asa ca ma opresc aici.
Ikea rulz! Kika sucks!

Pom pom pi dou! Atat de Kaka! (ce tampenie!)

Si daca nu era de ajuns, preturile sunt mai mari in general la Kika, decat la Ikea. Si totusi se potriveste, deoarece tin minte foarte clar ca mi-am parcat caruciuoru (a se citi opelul) intre doua Q7. Am zis ca poate se ia ceva de la ele si pe Opel-ul meu.. si a luat.... praf.

Poze am facut, dar nu sunt interesante. Si in plus, mai si protestez. Asa ca fara poze.

3 comments:

Dorin said...

Kika e o tristete mare, lasand la o parte calitatea, designul si preturile, impresia de dezordine te deprima de la intrare. Urat. Iar pliantele, he-he, vorba aia: cum e turcu' e si pistolu', ar trebui sa scanez oferta pe aprilie, sa zicem ca e un pic socanta, dar numai un pic...

Anonymous said...

Mai ..sa sti ca nu ai dreptate,si ma si justific . Am luat acum 5 luni mobilier de dormitor de la Ikea,acum patul scartaie daca te intorci de pe o parte pe alta, in schimb cam la acelasi timp am luat si o canapea extensibila de la Kika ,care a fost la fel de mult folosita ca patul ,si daca mi s-ar parea normal ca o canapea sa se uzeze mult mai repede decat un pat uite ca mi s-a dovedit contrariul. Nu sunt singura care a patit lucruri asemanatoare, iar in legatura cu preturi,sunt mai mici la Ikea pt simplul fapt ca toate acele lucruri(defapt majoritatea exceptand unele care au niste preturi exagerate) nu merita sa fie puse in alt loc decat in mansarda sau pe terasa,in sensul ca nu sunt facute din lemn rezistent ,ceva ce nu pot zice de mobilierul celuilalt lant de magazine. Asadar concluzia este ca la Kika poti gasi in primul rand lucruri de calitate si pe toate gusturile(stiti foarte bine ca nu sunt numai lucruri pt 'manelisti" iar aceste piese de mobilier pe care le descriai mai sus sunt putine ) adevarat cu preturi mai mari, in schimb la Ikea mobila de mansarda e la putere! Acesta e un sfat pt cineva care nu doreste sa-si schime mobilierul cumparat de la Ikea dupa cateva luni de folosire.

Mr. Dude said...

Ok ok, gusturile nu se discuta, asta asa e. In privinta calitatii produselor de la Kika nu vreau sa ma pronunt pentru ca nu sunt in cunostinta de cauza.

Eu ma refeream la preturi si la anumite modele pline de prost gust, care lasa o impresie foarte proasta asupra intregului magazin.

Pe de alta parte la Ikea sunt piese de mobilier gandite foarte bine, si creeaza o armonie intre ele, oricum le-ai pune.
In privinta calitatii in schimb pot spune ca sunt foarte multumit de Ikea. Doar de doua luni am mobilierul ce e drept, dar nu s-a deteriorat nimic. Iar patul este cel mai mare posibil, de 180/200, montat de mine si prietena mea.

Poti te rog sa te uiti la pozele de la finalul blogului pentru a vedea ce mobilier am cumparat de la Ikea.

Toate bune, si ma bucur ca am primit si opinii diferite :)