Tuesday, November 25, 2008

Actul IV - Confruntarea finala

Suna telefonul. Recunosc numarul parca....

"- Buna ziua, sunt Mihaela de la AlphaBank, v-a fost aprobat creditul. "
"- .... !!... wow, super! Multumesc frumos, sa-mi spuneti va rog cum procedam mai departe..."
(discutia a continuat...)

Phiu! A durat aproximativ 2 saptamani si un pic de cand am depus dosarul, pana ni s-a dat OK-ul final.
Am fost programati pe 19 noiembrie pentru "extragere" (suna ca la Loto 6/49 :D ). Bun. Ramane asa. Stabilim cu propritarii, cu notarul, sa ne intalnim cu totii acolo la banca.

Bun, evident ca totul a mers prea bine ca sa fie real. Yes my friend, problems. Restul banilor de avans nu au intrat in contul bancii la timp.

(De ce? Din cauza unei anumite banci, numita BRD. Personal, cred ca banca aste este cea mai proasta si
inapoiata banca din Romania. Am avut si eu un cont cu card la ei, stiu despre ce vorbesc. Nu poti face o cerere de extras, de transfer, de nimic, prin telefon, fax sau mail. Trebuie cerere scrisa. Si nu in orice sediu, ci la cel la care ti-ai deschis contul. Si ca sa vezi, toate sucursalele inchid la 5PM. Asta in conditiile in care tot omul de rand termina programul la 6, sau chiar si la 5, si tot nu are cum sa ajunga. Niste cretini!)

Bun, ne-am reprogramat pe 21 noiembrie cu alte telefoane si reprogramari la notar, banca si propritari. Vineri ne-am intalnit. Stres mare, deoarece EURO tocmai s-a hotarat sa creasca de cateva zile. Evident noi aveam restul de bani in lei.

Mi se ofera un curs "bun", 3,83 RON... Spre sfarsitul zilei EURO a scazut la 3,81, si a continuat apoi sa scada. Tzeapa!

Cred ca in ziua aia am semnat mai multe hartii decat am semnat eu in toata viata mea. Multe, multe hartii, contracte, cereri, ordine de plata, adeverinte, declaratii, etc etc.

Hai sa facem un calcul:
  • 4 semnaturi ordinele de plata
  • 5 pentru asigurarea de casa
  • 50 semnaturi pentru contractele de credit (zece pagini, in cinci exemplare)
  • 20 semnaturi pentru contractul de vanzare-cumparare (patru exemplare, 5 pagini)
  • alte cateva, sa zicem 5 pentru asigurarea locuintei
  • nu mai stiu cate pentru contractul de ipoteca.
Deci aproximativ 80 de semnaturi. Doar ale mele. Cred ca in total au fost vreo 200 de semnaturi in ziua aceea, de la toata lumea(notarul, noi doi, propritarii si banca)

Timpul petrecut? De la 11:30 la 15:00 parca... si s-au miscat foarte bine.

Multe multumiri Mihaelei de la Alpha Bank, care a fost o dragutza si ne-a ajutat mereu cum a putut mai bine.

Deci.... suntem proprietari! Eu co-proprietar, ea co-proprietara.





No comments: