Monday, December 1, 2008

Instalatia electrica - o prima idee

Dupa vizita la OBI mi-am dat seama ca nu mai am cum sa aman planificarea retelei electrice. Am tot amanat acest topic deoarece de el depind multe lucruri, printre care: pozitionarea AC-ului, a masinii de spalat rufe, a hotei, a calculatorului, a usilor, a mobilei... practic de foarte multe lucruri, daca vrei sa ai mereu o priza acolo unde iti trebuie, fara sa tragi fire si cabluri prin casa.

Avand in vedere experienta mea de pana acum cu cablurile, ma ales cele de la calculator, mi-am rezervat (zci eu) un numar suficient de prize dedicate pentru fiecare obiect electric.

In bucatarie am cate o priza pentru: masina de spalat rufe, cuptorl cu microunde, hota si frigider, si inca o priza pentru diverse utilitati, gen mixer, storcator de fructe etc.
In sufragerie am prize pentru lampa si AC, doua pentru TV set, trei pentru PC. Ele sunt acompaniate de prize cu semnal TV, respectiv internet.
Si ca sa nu o lungim prea mult in dormitor am suit o priza sus pe perete pentru televizor, iar restul vor fi folosite pentru spoturile de lumina din dulap si alte intrebuintari casnice de mic consum (incarcator telefon, lampa de citit etc).

Intrrupatoarele vor fi cu potentiometru pentru sufragerie si dormitor, iar in rest vor fi intrerupatoare normale.

No comments: