Monday, December 1, 2008

OBI si parcarea infernului

Da. E duminica, e sfantul Andrei (La multi ani! by the way), am zis ca n-ar strica sa trecem pe la noul magazin. Ma bucur sa vad ca s-a pastrat acelasi format si amplasament al articolelor ca si cele din Germania.

Dar de ce sa trecem peste partea care ne-a impresionat cel mai mult: parcarea. Saraca parcare, era indesata de masini. Masini in locurile de parcare, masini in locurile de carucioare, masini pe trotuar, masini pe iarba, masini in sensul giratoriu, masini pe strazile de aprovizionare, masini si iarasi masini. Cred ca am stat 20 de minute sa gasim un loc. Si asta prin metoda pandei. Sa explic: se ia un nene care iese din magazin cu cumparaturi, semn ca incarca si pleaca. Se urmareste acel nene pana la masina lui, se parcheaza in imediata lui apropiere, se lasa avaria pusa si blocand jumatate de alee astepti ca respectivul sa termine de incarcat tot ce si-a luat si sa plece. Atunci trebuie sa fii pe faza sa intri in locul lui, pentru ca nu cumva un taran cu BMW numarul B 78 BXX sa vrea sa se bage pe contrasens in locul tau. Bun. Acum hai in magazin.

Ne-am inarmat cu un creion si un caiet, sa notam tot ce vedem interesant, ce ne-ar placea, sau pur si simplu sa facem niste calcule estimative.


Notam fiecare pret, articol care ne-a interesat.

O mare parte a timpului l-am petrecut in zona parchetului.
Avem o dilema:
  • parchet laminat
    - calitate mai slaba
    - nu se simte a lemn
    - nu miroase a lemn
    - nu e asa rezistent la accidente casnice
    + mai ieftin
  • parchet stratificat
    - scump, chiar si de 10 ori mai scump
    + e lemn curat, cu un strat de uzura 3-4mm
    + se simte a lemn sub picioare, darmai ales la pipait, pentru cei care merg in patru labe
    + mult mai rezistent
Cred totusi ca vom alege un laminat de o calitate foarte buna, ca sa impacam si capra si varza, deoarece nuantele care le vrem noi sunt foarte scumpe la cel stratificat (nuc sau castan...)

Ne-am uitat deasemenea la usi de interior, la mobila de baie (aici cada si chiuveta au fost punctele de atractie principale) dar si la intrerupatoare, prize si tuburi PVC pentru instalatia alectrica. Ne-am uitat la toate, dar din pacate nu ne-am documentat suficient decat in materie de usi si parchet, desi acum urmatorul pas va fi chiar instalatia electrica si sanitara.

Sincer, ce ne-a placut mai mult in materie de parchet si usi de interior (si au fost si mai ieftine chiar), au fost cele pe care le-am gasit in drum spre OBI, la PROGES. Acolo am vorbit 10min cu un nene care ne-a aratat tot ce are si cam ce ar recomanda el. Acolo am gasit un parchet laminat, Castan, la 55RON mp, si cu o grosime de 12mm, cat ne trebuie noua. Usile deasemenea au fost mai ieftine ca la OBI, dar fiind celulare (au doar o schela de lemn pe interior, nu sunt pline) nu se mai pot lua la rindea de jos, in cazul in care usa freaca de sol. Aici ne-a spus ca nu sunt tocmai ok si ca nu le recomanda. Dar la design, mult mai ok decat la OBI.

Intr-un final ne-am intors numai cu un fierastrau circular si cu multe idei. Sa nu ne iasa pe urechi...

1 comment:

montaj usi interior said...

Ce este ieftin normal ca nu este de calitate, parerea mea.